Benvolguts i Benvolgudes:
Queda convocada la Comissió de Medi Urbà pel proper dimarts 30 d’octubre de 2007, a les 20 hores, a la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del dia 26 de setembre de 2007.
2. Informació de la Comissió Permanent.
3. Proposta d’articles pel proper Butlletí.
4. Informació sobre les sol·licituds de la Comissió a l’Ajuntament.
5. Informacions de la Regidoria d’Urbanisme.
6. Qüestions sobrevingudes.
7. Precs i preguntes.
Atentament,
El president de la Comissió
Enric Bonan
Torredembarra, 26 d’octubre de 2007
martes, 30 de octubre de 2007
Acta del 26.09.07
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 26 de setembre de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Eli Forés, vicepresidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat.
Assisteixen: Francesc Mercadé Teixidó, Francesc Mercadé Ciuró, Saturnino López, Pep Fortuny, Valentín Montaña i Judith Torrelles que fa de secretària accidental.
Excusen l’absència: Joaquima Girol, Júlia Ramon, Albert Bonet, Enric Bonan i Jordi Riambau.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 27 de juny de 2007 i de l’acta de la sessió extraordinària del 5 de juliol de 2007.
S’aproven les dues actes per unanimitat.
2. Nomenament del/la president/a de la Comissió.
Es designa com a president de la comissió a Enric Bonan, pendent de la seva acceptació.
3. Designació dels representants a la Comissió Permanent.
Es designa com a representants de la comissió a Enric Bonan i Carles Menal.
4. Donar compte de les peticions de la Comissió i informació sobre la web del CMST.
Passeig de la Sort i instal·lació de bandes sonores. S’ha tramitat carta a la Policia local. Ens informa la Policia que la regidoria d’Obres i Serveis té un pla de vialitat que consta de diversos projectes i fases que es van executant, que contempla la instal·lació d’aquestes bandes. La policia informa que les bandes ocasionen molt soroll, la qual cosa sol provocar que la pròpia gent que l’ha sol·licitat després es queixa del soroll.
Estudi del camí de l’Era. La policia ens informa també que ha fet recentment un estudi d’aquest camí que s’ha passat a Obres i Serveis. Aquest estudi contempla també que cal posar tres passos de vianants.
S’informa a la comissió que ja està en marxa la web del CMST i en l’apartat corresponent a la comissió de medi urbà s’hi trobarà unes fitxes amb les explicacions a les preguntes de la comissió. De les gestions, a més de trobar-se per escrit, s’informarà en cada comissió de treball.
5. Calendari i ordre del dia de les properes reunions.
Es demana si es pot fer una reunió extraordinària en dissabte per tal una persona experta en temes de vialitat ens pugui ajudar a fer una proposta de mobilitat, alguna de les properes reunions.
Una de les qüestions que es vol tractar és el desenvolupament dels PEMUs i es proposa que assisteixi el regidor d’Urbanisme.
La vialitat és una altra de les qüestions a debatre i caldria la presència dels regidors de Governació i d’Obres i Serveis.
Es recorda a la comissió que els regidors es van comprometre a assistir quan les comissions de treball ho sol·licitessin, d’acord amb la seva disponibilitat.
6. Precs i preguntes.
Francesc Mercadé Teixidó demana si es pot incidir encara en el pla de vialitat i, per tant, si es pot portar a la comissió.
Saturnino López demana informació sobre el moviment de terres de Muntanyans II i se l’informa que s’està executant el Pla d’Urbanització.
La comissió sol·licita que s’inclogui un punt en l’ordre del dia que sigui qüestions sobrevingudes.
Es demana informació sobre la brossa i l’estat dels contenidors. Es demana que assisteixi el regidor a la comissió que informi sobre com està el tema, si més no, que ens informi de quan es preveu solucionar la problemàtica de la brossa.
Valentín Montaña pregunta si es preveu la ubicació de nous aparcament de bicicletes.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,20 hores.
La vicepresidenta accidental // La secretària accidental
Elisenda Forés // Judith Torrelles
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 26 de setembre de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Eli Forés, vicepresidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat.
Assisteixen: Francesc Mercadé Teixidó, Francesc Mercadé Ciuró, Saturnino López, Pep Fortuny, Valentín Montaña i Judith Torrelles que fa de secretària accidental.
Excusen l’absència: Joaquima Girol, Júlia Ramon, Albert Bonet, Enric Bonan i Jordi Riambau.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 27 de juny de 2007 i de l’acta de la sessió extraordinària del 5 de juliol de 2007.
S’aproven les dues actes per unanimitat.
2. Nomenament del/la president/a de la Comissió.
Es designa com a president de la comissió a Enric Bonan, pendent de la seva acceptació.
3. Designació dels representants a la Comissió Permanent.
Es designa com a representants de la comissió a Enric Bonan i Carles Menal.
4. Donar compte de les peticions de la Comissió i informació sobre la web del CMST.
Passeig de la Sort i instal·lació de bandes sonores. S’ha tramitat carta a la Policia local. Ens informa la Policia que la regidoria d’Obres i Serveis té un pla de vialitat que consta de diversos projectes i fases que es van executant, que contempla la instal·lació d’aquestes bandes. La policia informa que les bandes ocasionen molt soroll, la qual cosa sol provocar que la pròpia gent que l’ha sol·licitat després es queixa del soroll.
Estudi del camí de l’Era. La policia ens informa també que ha fet recentment un estudi d’aquest camí que s’ha passat a Obres i Serveis. Aquest estudi contempla també que cal posar tres passos de vianants.
S’informa a la comissió que ja està en marxa la web del CMST i en l’apartat corresponent a la comissió de medi urbà s’hi trobarà unes fitxes amb les explicacions a les preguntes de la comissió. De les gestions, a més de trobar-se per escrit, s’informarà en cada comissió de treball.
5. Calendari i ordre del dia de les properes reunions.
Es demana si es pot fer una reunió extraordinària en dissabte per tal una persona experta en temes de vialitat ens pugui ajudar a fer una proposta de mobilitat, alguna de les properes reunions.
Una de les qüestions que es vol tractar és el desenvolupament dels PEMUs i es proposa que assisteixi el regidor d’Urbanisme.
La vialitat és una altra de les qüestions a debatre i caldria la presència dels regidors de Governació i d’Obres i Serveis.
Es recorda a la comissió que els regidors es van comprometre a assistir quan les comissions de treball ho sol·licitessin, d’acord amb la seva disponibilitat.
6. Precs i preguntes.
Francesc Mercadé Teixidó demana si es pot incidir encara en el pla de vialitat i, per tant, si es pot portar a la comissió.
Saturnino López demana informació sobre el moviment de terres de Muntanyans II i se l’informa que s’està executant el Pla d’Urbanització.
La comissió sol·licita que s’inclogui un punt en l’ordre del dia que sigui qüestions sobrevingudes.
Es demana informació sobre la brossa i l’estat dels contenidors. Es demana que assisteixi el regidor a la comissió que informi sobre com està el tema, si més no, que ens informi de quan es preveu solucionar la problemàtica de la brossa.
Valentín Montaña pregunta si es preveu la ubicació de nous aparcament de bicicletes.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,20 hores.
La vicepresidenta accidental // La secretària accidental
Elisenda Forés // Judith Torrelles
lunes, 6 de agosto de 2007
Acta del 05.07.07 Extraordinària
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 19,30 hores del dia 5 de juliol de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, en reunió extraordinària, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Manuel Jiménez, president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat i quan ha d’abandonar la reunió per presidir un acte públic el substitueix el vicepresident, Enric Bonan.
Assisteixen: Júlia Ramon, Albert Bonet, Valentin Montaña, Àngels Mercadé, Josep Fortuny i Elisenda Forés que fa de secretaria accidental.
També assisteix Antoni Ripoll, arquitecte municipal i Ramon Ripoll, regidor d’Urbanisme.
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 19,30 hores del dia 5 de juliol de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, en reunió extraordinària, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Manuel Jiménez, president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat i quan ha d’abandonar la reunió per presidir un acte públic el substitueix el vicepresident, Enric Bonan.
Assisteixen: Júlia Ramon, Albert Bonet, Valentin Montaña, Àngels Mercadé, Josep Fortuny i Elisenda Forés que fa de secretaria accidental.
També assisteix Antoni Ripoll, arquitecte municipal i Ramon Ripoll, regidor d’Urbanisme.
Excusen l’ absència: Jordi Riambau, Joaquima Girol, Eusebia Gil-Ortega, Lluís Carles Menal.
ORDRE DEL DIA
L’arquitecte municipal exposa que l’Ajuntament, per tal d’engegar els PEMU va encarregar un estudi sobre les actuacions que tot i no pertànyer al nucli antic podien ajudar a la conservació de la zona. Aquesta fou la raó per la qual es va suspendre les llicències (casa Huguet, carrer de la sort i 4 parcel·les al voltant del carrer de Filadors).
En aquests moment ja està fet l’estudi pel qual es va fer la suspensió de llicències i aquestes estan a punt de caducar, raó per la qual s’hauria de prendre una decisió que consisteix en unes modificacions puntuals del Pla General. Per aquest motiu, des de la regidoria d’Urbanisme s’han elaborat tres documents que serviran per fer l’esmentada modificació del Pla General
1. Modificació puntual del pla general en la zona de Filadors
Pel que fa a aquest àmbit, el que es pretén fer és obrir l’espai públic de Filadors als carrers Nou i Indians. Es proposa contemplar unes zones d’edificació que compensarien la pèrdua d’edificabilitat lligada a aquesta actuació. En la zona més interna es permetria edificació amb PB+3 i PB+4 en una zona on no era, inicialment, edificable. Amb aquesta proposta la plaça s’obriria al carrer Indians. Les parcel·les que donen a Anton Roig se’ls permetria fer una planta baixa a la zona de la plaça. Els edificis que donen a Filadors es mantenen igual que en el Pla General PB+4. Els comerços del carrer Anton Roig podran tenir accés, doncs, per la pròpia plaça. La sortida al carrer Anton Roig afecta una única finca amb dos propietaris. Atenent que la suspensió de llicències s’acaba aquest mes de juliol, cal prendre una decisió per deixar, si més no, la proposta de modificació a punt per ser aprovada.
Es pregunta per quin lloc serà l’accés a l’aparcament subterrani i l’arquitecte contesta que sembla lògic que sigui pel carrer Filadors, tot i no estar, encara, determinada la exactitud de l’indret. En cap cas serà pel carrer Anton Roig.
Es pregunta la motivació de l’Ajuntament. Es respon que per donar integritat a l’espai públic obert i permetre les circulacions creuades que donen sensació de ventilació de l’espai.
Es pregunta si a la plaça està contemplat un parc infantil. En el primer pas, no ho està, tot i que això no vol dir que en el projecte d’urbanització no estigui contemplat, quan arribi el moment d’executar-lo.
Es pregunta si no es pot cercar una altra solució per donar sortida al carrer Anton Roig sense afectar la càrrega sentimental de les cases afectades. Es respon que la possibilitat queda oberta per si alguna de les finques es prestés, amb les compensacions que pogués rebre, o per a que els afectat puguin dir que no estan d’acord, durant el període de consulta.
2. Modificació puntual del pla general en la zona del carrer de la Sort
Pel que fa a la segona proposta de modificació, es tracta de la finca que fa cantonada carrer de la Sort- Francesc Moragues. La proposta permetria guanyar un triangle entre aquest carrers que ampliaria l’espai públic a l’alçada de l’actual rotonda. Es pot fer acumulant la màxima edificabilitat en la zona més propera a la zona edificada amb PB+4. Els propietaris reduirien una mica el seu jardí privat. Amb tot, no hi ha prou sostre per compensar el canvi proposat. Per tenir el triangle públic, de fet, cal expropiació del terreny. S’està plantejant una expropiació consistent en compensar els 1300m2 que manquen fora d’aquesta mateixa zona.
No hi ha hagut converses directes amb el propietari sinó amb uns familiars que si bé no diuen que sí, tampoc es neguen de forma radical. Amb l’aprovació del document, es podrien emetre les al·legacions per part del propietari.
Es pregunta l’origen de la proposta i es respon que dels mateixos tècnics que havien fet l’estudi previ, com en el cas anterior. De fet, els tècnics, havien fet altres propostes, sempre fora de l’àrea afectada pel PEMU, que l’Ajuntament va decidir, finalment, no considerar.
Es reconeix que potser no s’ha sabut comunicar prou bé els objectius a la ciutadania en general. De tota manera, sempre s’ha prioritzat donar la informació en primer lloc als propietaris.
3. Modificació puntual del pla general en la zona del Portal de Padrines
Es una proposta d’espai públic entre el Castell i el CEIP Anton Roig. Els espais contemplats com a edificables poden incrementar l’edificabilitat en un cos. La porta d’accés a l’edifici seria una rotonda. Hi ha tres unitats d’actuació en la proposta actual. La part de dalt, més propera al Castell, la illa-actual aparcament i la zona del carrer de la Muralla, més avall, on hi ha la zona de cases més habitades. En les tres s’actuaria de forma independent. Pot haver alguna resistència per part dels propietaris en assumir els costos d’urbanització, ja que hi ha una part important de zona enjardinada. En aquest cas es podria estudiar que l’Ajuntament se’n fes càrrec d’una part dels costos.
Com en els altres tres casos, hi haurà el període d’al·legacions per a que la propietat pugui fer les seves aportacions.
Es fa veure que desapareixerà l’aparcament més gran del municipi, tot i que pot ser que acabi havent un aparcament subterrani.
El regidor d’Urbanisme explica que la propera setmana es farà un acte públic més ampli per comunicar a la ciutadania aquestes tres propostes. El proper projecte que s’aportarà a la comissió de medi urbà serà el de la N-340. L’arquitecte està preparant un catàleg de possibles obres a desenvolupar en els propers 4 anys que també es presentarà a la comissió, juntament amb els costos que representen i el seu finançament. Es demana en quin punt del projecte ha d’intervenir el CMST: idea, esborrany, document per ser al·legat, etc. i des del consell es respon que la fase més convenient sembla ser la fase més inicial. El regidor reclama lleialtat amb els acords presos en comissió.
La mecànica proposada és, primer, presentar els projectes als i les regidores, després al CMST i, per últim, a la ciutadania.
Es pregunta pel PEMU i s’informa que el redactor del PEMU farà primer unes reunions amb les entitats per donar-se a conèixer. El CMST faria, en tots els casos, la funció de “termòmetre” de l’opinió ciutadana. De fet, aquesta és una de les funcions del propi Consell.
També es pregunta sobre el control de l’eficiència dins els edificis i quines accions pot fer la regidoria. També es pregunta si la regidoria pot actuar sobre les qüestions paisatgístiques. L’arquitecte municipal respon que, de fet, hi ha el propi codi de l’edificació i hi ha la possibilitat de fer ordenances municipals al respecte. El seguiment actual correspon al control de la pròpia edificació fins el moment d’entrar a habitar la vivenda.
Es pregunta sobre els mecanismes de control i es reconeix que no hi ha més control ja que l’esforç no compensaria. De fet, es fa un mostratge aleatori de les certificacions que emeten els arquitectes de cada obra. De tota manera en la llicència d’obres hi ha tot un seguit de condicions que és necessari complir per tenir la llicència d’habitabilitat. En el cas del PEMU és més fàcil per l’impacte que té sobre la pròpia ciutadania una actuació que no s’adeqüi a la legislació establerta. Es podria aprofitar per marcar alguns requisits que haurien de complir els edificis que envolten el casc antic, ja que complint alguns criteris mínims estètics s’estaria d’acord amb els criteris del casc antic. De fet, es contemplen criteris estètics de les façanes en la modificació que se’ns ha proposat en aquesta reunió.
L’única possibilitat d’ampliar la suspensió i poder tancar el document és l’aprovació d’aquesta proposta que avui s’ha presentat al CMST. Es demana que el procés d’al·legacions estigui ben publicitat i llavors no seria tant imprescindible que els períodes d’al·legacions siguin llargs.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,30 hores.
El vicepresident /// La secretaria accidental
Enric Bonan /// Elisenda Forés
ORDRE DEL DIA
L’arquitecte municipal exposa que l’Ajuntament, per tal d’engegar els PEMU va encarregar un estudi sobre les actuacions que tot i no pertànyer al nucli antic podien ajudar a la conservació de la zona. Aquesta fou la raó per la qual es va suspendre les llicències (casa Huguet, carrer de la sort i 4 parcel·les al voltant del carrer de Filadors).
En aquests moment ja està fet l’estudi pel qual es va fer la suspensió de llicències i aquestes estan a punt de caducar, raó per la qual s’hauria de prendre una decisió que consisteix en unes modificacions puntuals del Pla General. Per aquest motiu, des de la regidoria d’Urbanisme s’han elaborat tres documents que serviran per fer l’esmentada modificació del Pla General
1. Modificació puntual del pla general en la zona de Filadors
Pel que fa a aquest àmbit, el que es pretén fer és obrir l’espai públic de Filadors als carrers Nou i Indians. Es proposa contemplar unes zones d’edificació que compensarien la pèrdua d’edificabilitat lligada a aquesta actuació. En la zona més interna es permetria edificació amb PB+3 i PB+4 en una zona on no era, inicialment, edificable. Amb aquesta proposta la plaça s’obriria al carrer Indians. Les parcel·les que donen a Anton Roig se’ls permetria fer una planta baixa a la zona de la plaça. Els edificis que donen a Filadors es mantenen igual que en el Pla General PB+4. Els comerços del carrer Anton Roig podran tenir accés, doncs, per la pròpia plaça. La sortida al carrer Anton Roig afecta una única finca amb dos propietaris. Atenent que la suspensió de llicències s’acaba aquest mes de juliol, cal prendre una decisió per deixar, si més no, la proposta de modificació a punt per ser aprovada.
Es pregunta per quin lloc serà l’accés a l’aparcament subterrani i l’arquitecte contesta que sembla lògic que sigui pel carrer Filadors, tot i no estar, encara, determinada la exactitud de l’indret. En cap cas serà pel carrer Anton Roig.
Es pregunta la motivació de l’Ajuntament. Es respon que per donar integritat a l’espai públic obert i permetre les circulacions creuades que donen sensació de ventilació de l’espai.
Es pregunta si a la plaça està contemplat un parc infantil. En el primer pas, no ho està, tot i que això no vol dir que en el projecte d’urbanització no estigui contemplat, quan arribi el moment d’executar-lo.
Es pregunta si no es pot cercar una altra solució per donar sortida al carrer Anton Roig sense afectar la càrrega sentimental de les cases afectades. Es respon que la possibilitat queda oberta per si alguna de les finques es prestés, amb les compensacions que pogués rebre, o per a que els afectat puguin dir que no estan d’acord, durant el període de consulta.
2. Modificació puntual del pla general en la zona del carrer de la Sort
Pel que fa a la segona proposta de modificació, es tracta de la finca que fa cantonada carrer de la Sort- Francesc Moragues. La proposta permetria guanyar un triangle entre aquest carrers que ampliaria l’espai públic a l’alçada de l’actual rotonda. Es pot fer acumulant la màxima edificabilitat en la zona més propera a la zona edificada amb PB+4. Els propietaris reduirien una mica el seu jardí privat. Amb tot, no hi ha prou sostre per compensar el canvi proposat. Per tenir el triangle públic, de fet, cal expropiació del terreny. S’està plantejant una expropiació consistent en compensar els 1300m2 que manquen fora d’aquesta mateixa zona.
No hi ha hagut converses directes amb el propietari sinó amb uns familiars que si bé no diuen que sí, tampoc es neguen de forma radical. Amb l’aprovació del document, es podrien emetre les al·legacions per part del propietari.
Es pregunta l’origen de la proposta i es respon que dels mateixos tècnics que havien fet l’estudi previ, com en el cas anterior. De fet, els tècnics, havien fet altres propostes, sempre fora de l’àrea afectada pel PEMU, que l’Ajuntament va decidir, finalment, no considerar.
Es reconeix que potser no s’ha sabut comunicar prou bé els objectius a la ciutadania en general. De tota manera, sempre s’ha prioritzat donar la informació en primer lloc als propietaris.
3. Modificació puntual del pla general en la zona del Portal de Padrines
Es una proposta d’espai públic entre el Castell i el CEIP Anton Roig. Els espais contemplats com a edificables poden incrementar l’edificabilitat en un cos. La porta d’accés a l’edifici seria una rotonda. Hi ha tres unitats d’actuació en la proposta actual. La part de dalt, més propera al Castell, la illa-actual aparcament i la zona del carrer de la Muralla, més avall, on hi ha la zona de cases més habitades. En les tres s’actuaria de forma independent. Pot haver alguna resistència per part dels propietaris en assumir els costos d’urbanització, ja que hi ha una part important de zona enjardinada. En aquest cas es podria estudiar que l’Ajuntament se’n fes càrrec d’una part dels costos.
Com en els altres tres casos, hi haurà el període d’al·legacions per a que la propietat pugui fer les seves aportacions.
Es fa veure que desapareixerà l’aparcament més gran del municipi, tot i que pot ser que acabi havent un aparcament subterrani.
El regidor d’Urbanisme explica que la propera setmana es farà un acte públic més ampli per comunicar a la ciutadania aquestes tres propostes. El proper projecte que s’aportarà a la comissió de medi urbà serà el de la N-340. L’arquitecte està preparant un catàleg de possibles obres a desenvolupar en els propers 4 anys que també es presentarà a la comissió, juntament amb els costos que representen i el seu finançament. Es demana en quin punt del projecte ha d’intervenir el CMST: idea, esborrany, document per ser al·legat, etc. i des del consell es respon que la fase més convenient sembla ser la fase més inicial. El regidor reclama lleialtat amb els acords presos en comissió.
La mecànica proposada és, primer, presentar els projectes als i les regidores, després al CMST i, per últim, a la ciutadania.
Es pregunta pel PEMU i s’informa que el redactor del PEMU farà primer unes reunions amb les entitats per donar-se a conèixer. El CMST faria, en tots els casos, la funció de “termòmetre” de l’opinió ciutadana. De fet, aquesta és una de les funcions del propi Consell.
També es pregunta sobre el control de l’eficiència dins els edificis i quines accions pot fer la regidoria. També es pregunta si la regidoria pot actuar sobre les qüestions paisatgístiques. L’arquitecte municipal respon que, de fet, hi ha el propi codi de l’edificació i hi ha la possibilitat de fer ordenances municipals al respecte. El seguiment actual correspon al control de la pròpia edificació fins el moment d’entrar a habitar la vivenda.
Es pregunta sobre els mecanismes de control i es reconeix que no hi ha més control ja que l’esforç no compensaria. De fet, es fa un mostratge aleatori de les certificacions que emeten els arquitectes de cada obra. De tota manera en la llicència d’obres hi ha tot un seguit de condicions que és necessari complir per tenir la llicència d’habitabilitat. En el cas del PEMU és més fàcil per l’impacte que té sobre la pròpia ciutadania una actuació que no s’adeqüi a la legislació establerta. Es podria aprofitar per marcar alguns requisits que haurien de complir els edificis que envolten el casc antic, ja que complint alguns criteris mínims estètics s’estaria d’acord amb els criteris del casc antic. De fet, es contemplen criteris estètics de les façanes en la modificació que se’ns ha proposat en aquesta reunió.
L’única possibilitat d’ampliar la suspensió i poder tancar el document és l’aprovació d’aquesta proposta que avui s’ha presentat al CMST. Es demana que el procés d’al·legacions estigui ben publicitat i llavors no seria tant imprescindible que els períodes d’al·legacions siguin llargs.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,30 hores.
El vicepresident /// La secretaria accidental
Enric Bonan /// Elisenda Forés
Acta del 27.06.07
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 27 de juny de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Enric Bonan, Vice-president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Jordi Riambau, Antonio Ripoll, Saturnino López, Albert Bonet, Eusebia Gil-Ortega, Enric Bonan, Júlia Ramon, Valentin Montaña, Judith Torrelles i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’absència: Elisenda Forés i Esperanza Picó.
ORDRE DEL DIA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 27 de juny de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Enric Bonan, Vice-president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Jordi Riambau, Antonio Ripoll, Saturnino López, Albert Bonet, Eusebia Gil-Ortega, Enric Bonan, Júlia Ramon, Valentin Montaña, Judith Torrelles i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’absència: Elisenda Forés i Esperanza Picó.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 30 de maig de 2007.
Aprovada l’acta del 30 de maig de 2007 sense esmenes.
2. Presentació del personal assignat al Consell Municipal de Sostenibilitat.
Es comunica a la comissió que l’Eva Parra, que no ha pogut assistir en aquesta comissió, serà la persona que s’encarregarà del desenvolupament del Procés de Pressupostos participatius a nivell local. S’anuncia, també, que a partir del 2 de juliol s’espera la incorporació d’una segona persona per desenvolupar els aspectes de l’agenda 21, especialment l’actualització i variació dels indicadors. Les tasques d’aquestes dues persones seran també les de seguiment dels acords de les comissions de treball.
També s’informa de quin serà el calendari previst per tal de dur a terme el procés de Pressupostos participatius.
3. Proposta sobre el Procés de Pressupostos Participatius pel 2008.
Es lliura a la comissió el llistat de les propostes de l’Agenda 21 relacionades amb l’àmbit de treball de la comissió, per tal la comissió triï tres de les mateixes per incorporar al llistat de propostes del Consell. Es farà el mateix amb la resta de comissions del Consell i d’aquesta manera s’obtindrà un llistat de 24 propostes, com a mínim, que es podrà ampliar amb les que aportin les entitats que seran entrevistades durant els mesos de juny i juliol.
S’anuncia que el llistat, en forma de tríptic es repartirà entre la població aprofitant els mitjans de comunicació locals i es distribuirà, també, entre els comerços locals, CAP, etc. per tal la ciutadania facin arribar les seves propostes fins finals del mes d’agost. Llavors, la comissió de Pressupostos Participatius triarà les propostes entre les viables i que no s’hagin d’executar a instàncies del propi govern municipal, explicarà les rebutjades i composarà les butlletes per votar les propostes, aproximadament el mes d’octubre. Es preveu agrupar-les per blocs temàtics i incorporar a la proposta de pressupostos, aquelles que resultin més votades per la ciutadania. Amb aquesta tipologia de procés, el debat s‘exporta del Consell a la ciutadania i entitats locals i conclou amb una votació popular.
Els membres de la comissió consideren que no poden en un termini tan poc de temps lliurà el llistat amb les tres propostes, a més a més, no tots coincideixen amb les mateixes. Per la qual cosa s’acorda que durant aquesta setmana del 27 de juny fins el 3 de juliol cada membre farà arribar les seves tres respostes i després escolliran de les resultants les tres que proposen. Aquesta decisió la prendran el proper dia 5 de juliol, ja que se’ls convocarà a una sessió extraordinària.
4. Adjudicació dels PEMUS.
S’informa que ja s’han adjudicat Els PEMUS i que a partir d’ara s’ha d’iniciar la primera fase de diagnòstic. Tal i com està previst en el contracte s’ha de dur a terme una consulta als diferents òrgans de l’Ajuntament, on s’inclou el Consell de Sostenibilitat.
Els membres de la comissió manifesten la necessitat de poder aportar idees i propostes en aquest projecte, la cal cosa consideren el següent:
- Realitzar una reunió prèvia de la comissió per tal de poder establir unes línies principals per poder després parlar amb el tècnic.
- També es planteja de la possibilitat de fer una reunió amb el tècnic perquè exposi les línies de treball a seguir.
- Es considera que seria necessari un debat previ, com l’organització d’unes jornades per tal de poder debatre aquest temes.
- Es pregunta si el document és públic per tal de poder-lo consultar.
5. Butlletí del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Es proposa fer una article sobre les propostes aportades per la comissió als pressupostos participatius.
6. Precs i preguntes.
Es prega que per seguretat i per tal de poder reduir la velocitat al Passeig de Sort, es demana que instal·lin bandes sonores per tal que els cotxes no corrin.
També es prega que es sol·liciti l’estudi del Camí de l’Era fet per la policia referent a aquesta qüestió.
Es prega a la comissió que es manifestin en relació al Pla d’Actuacions que durà a terme l’Ajuntament de Torredembarra a la perifèria del Nucli Antic. Són tres propostes:
- Projecte de pàrquing del carrer Filadors.
- Creació d’un espai públic entre final carrer de la Sort i Passeig de la Sort.
- Alliberar l’espai situat al costat de l’Ajuntament que en aquest moments hi ha una nau, ja que el pla parcial preveu que es pot edificar.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 22.00 hores.
El vice-president /// El secretari
Enric Bonan /// Carles Menal
Aprovada l’acta del 30 de maig de 2007 sense esmenes.
2. Presentació del personal assignat al Consell Municipal de Sostenibilitat.
Es comunica a la comissió que l’Eva Parra, que no ha pogut assistir en aquesta comissió, serà la persona que s’encarregarà del desenvolupament del Procés de Pressupostos participatius a nivell local. S’anuncia, també, que a partir del 2 de juliol s’espera la incorporació d’una segona persona per desenvolupar els aspectes de l’agenda 21, especialment l’actualització i variació dels indicadors. Les tasques d’aquestes dues persones seran també les de seguiment dels acords de les comissions de treball.
També s’informa de quin serà el calendari previst per tal de dur a terme el procés de Pressupostos participatius.
3. Proposta sobre el Procés de Pressupostos Participatius pel 2008.
Es lliura a la comissió el llistat de les propostes de l’Agenda 21 relacionades amb l’àmbit de treball de la comissió, per tal la comissió triï tres de les mateixes per incorporar al llistat de propostes del Consell. Es farà el mateix amb la resta de comissions del Consell i d’aquesta manera s’obtindrà un llistat de 24 propostes, com a mínim, que es podrà ampliar amb les que aportin les entitats que seran entrevistades durant els mesos de juny i juliol.
S’anuncia que el llistat, en forma de tríptic es repartirà entre la població aprofitant els mitjans de comunicació locals i es distribuirà, també, entre els comerços locals, CAP, etc. per tal la ciutadania facin arribar les seves propostes fins finals del mes d’agost. Llavors, la comissió de Pressupostos Participatius triarà les propostes entre les viables i que no s’hagin d’executar a instàncies del propi govern municipal, explicarà les rebutjades i composarà les butlletes per votar les propostes, aproximadament el mes d’octubre. Es preveu agrupar-les per blocs temàtics i incorporar a la proposta de pressupostos, aquelles que resultin més votades per la ciutadania. Amb aquesta tipologia de procés, el debat s‘exporta del Consell a la ciutadania i entitats locals i conclou amb una votació popular.
Els membres de la comissió consideren que no poden en un termini tan poc de temps lliurà el llistat amb les tres propostes, a més a més, no tots coincideixen amb les mateixes. Per la qual cosa s’acorda que durant aquesta setmana del 27 de juny fins el 3 de juliol cada membre farà arribar les seves tres respostes i després escolliran de les resultants les tres que proposen. Aquesta decisió la prendran el proper dia 5 de juliol, ja que se’ls convocarà a una sessió extraordinària.
4. Adjudicació dels PEMUS.
S’informa que ja s’han adjudicat Els PEMUS i que a partir d’ara s’ha d’iniciar la primera fase de diagnòstic. Tal i com està previst en el contracte s’ha de dur a terme una consulta als diferents òrgans de l’Ajuntament, on s’inclou el Consell de Sostenibilitat.
Els membres de la comissió manifesten la necessitat de poder aportar idees i propostes en aquest projecte, la cal cosa consideren el següent:
- Realitzar una reunió prèvia de la comissió per tal de poder establir unes línies principals per poder després parlar amb el tècnic.
- També es planteja de la possibilitat de fer una reunió amb el tècnic perquè exposi les línies de treball a seguir.
- Es considera que seria necessari un debat previ, com l’organització d’unes jornades per tal de poder debatre aquest temes.
- Es pregunta si el document és públic per tal de poder-lo consultar.
5. Butlletí del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Es proposa fer una article sobre les propostes aportades per la comissió als pressupostos participatius.
6. Precs i preguntes.
Es prega que per seguretat i per tal de poder reduir la velocitat al Passeig de Sort, es demana que instal·lin bandes sonores per tal que els cotxes no corrin.
També es prega que es sol·liciti l’estudi del Camí de l’Era fet per la policia referent a aquesta qüestió.
Es prega a la comissió que es manifestin en relació al Pla d’Actuacions que durà a terme l’Ajuntament de Torredembarra a la perifèria del Nucli Antic. Són tres propostes:
- Projecte de pàrquing del carrer Filadors.
- Creació d’un espai públic entre final carrer de la Sort i Passeig de la Sort.
- Alliberar l’espai situat al costat de l’Ajuntament que en aquest moments hi ha una nau, ja que el pla parcial preveu que es pot edificar.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 22.00 hores.
El vice-president /// El secretari
Enric Bonan /// Carles Menal
Acta del 30.05.07
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 30 de maig de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Elisenda Forés, presidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Antoni Ripoll, Valentin Montaña i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’ absència: Eusebia Gil Ortega.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 25 d’abril de 2007.
S’aprova l’acta fent constar l’absència d’ Eusebia Gil Ortega.
2. Debat sobre el funcionament del Consell Municipal de Sostenibilitat la propera legislatura.
Es planteja que el CMST té algunes mancances en diversos àmbits. En el decurs d’aquesta legislatura s’ha pogut constatar que es pot millorar la seva relació amb l’equip de govern, amb els regidors responsables de l’àrea de les comissions de treball i caldria solucionar com tornar a fer passar les mocions aprovades pel Consell al Plenari de l’Ajuntament. Caldria que les propostes passessin de nou al plenari de l’ajuntament. De les aportacions dels i les assistentes es pot concloure que una fórmula podria ser preparar una trobada de representants de les diferents comissions amb el nou equip de govern un cop realitzades les eleccions i constituït el nou equip de govern per fer una presentació, especialment als nous regidors i regidores del que és el CMST i quines són les seves funcions així com d’aquells aspectes que fora bo funcionessin millor.
Una de les propostes seria mantenir com a president del CMST a l’alcalde i a la presidència de les comissions destinar-hi una persona escollida dins la comissió i demanar la presència dels representants del govern de l’ajuntament a les reunions de les comissions de treball quan l’ordre del dia ho reclami dels regidors que estiguin implicats en la gestió de l’àrea. En aquesta comissió es proposen als regidors d’Urbanisme, Governació i Obres i Serveis.
Pel que fa a qüestions relacionades amb la millora del funcionament del CMST, un aspecte a contemplar és el paper de secretari/a de les comissions de treball, que actualment recau en una de les persones de la comissió, però que a la pràctica du a terme la funcionària de l’Ajuntament designada per fer de secretària dels plenaris. Es proposa incloure en la modificació del reglament la creació de la figura de la secretaria tècnica que podria ser la mateixa persona que ho és del CMST i que de fet, està exercint aquestes funcions. Pel que fa al local propi, diferent de les dependències del Castell, que algunes comissions han reclamat, es considera que només quan aquest edifici sigui de titularitat municipal.
Les funcions de la comissió permanent també caldria que es definissin de nou. Es proposa que assumeixi les funcions de representació davant l’ajuntament i les de motor del consell. Ha de ser la comissió que asseguri la difusió de la tasca de totes les comissions de treball i per això s’ha d’assegurar la presència d’un parell de persones de cada comissió, per exemple, de manera que faciliti els contactes entre aquesta comissió i la resta i, alhora, entre el CMST i l’equip de govern. Caldria incloure com a punt de cada comissió “informació de la permanent” i en aquesta comissió, “informació de les comissions de treball”.
També cal fer un esforç per incorporar les entitats a les comissions de treball. En aquest cas, parlar amb els gremis de construcció, promotors, etc. relacionats amb l’urbanisme local.
S’informa de la consecució de la subvenció de la Direcció General de Participació Ciutadana que permetrà incorporar una persona per potenciar aquestes incorporacions en el propi consell i les comissions de treball a més de dinamitzar i coordinar el procés de pressupostos participatius.
Com a tema específic de la comissió hi ha cercar el compromís de participació en el desenvolupament del PEMU així com demanda d’assessorament tècnic i documentació- plànols, Pla General, per exemple- administratius i legals. També es demana que a la Marítima Residencial Nord es tingui cura de la neteja de la zona arbrada pel perill d’incendi i que es disposi la xarxa d’hidrans. Caldria aconseguir el compromís de protegir l’arbrat urbà i les poques zones arbrades que tenim. Una altra qüestió a remarcar és el seguiment dels final d’obres com per exemple el seguiment de les obres de canalització de la rasa a l’alçada de Can Dània, la qual cosa preocupa a la comissió. De fet cal reclamar mesures d’integració paisatgística en les obres que es realitzen.
En la permanent del mes de juny es debatran les propostes i es designarà una comissió que es reunirà amb el nou equip de govern, un cop constituït.
3. Precs i preguntes.
Es proposa penjar al taulell de l’ajuntament la convocatòria de les comissions de treball per aquelles persones que no la poden rebre per e-mail o per telèfon.
Es prega que s’investigui sobre els abocaments de runa que duen a terme a la zona de la Marítima residencial les empreses contractades pel propi ajuntament i, fins i tot, el propi ajuntament.
Es pregunta en el polígon de la Sort, on queda un petit espai entre les obres que s’estan realitzant. S’informa que són espais públics que contempla el Pla General.
Es pregunta sobre la senyalització horitzontal del Passeig de la Sort, que ja s’han acabat les obres però encara no s’ha executat, de manera que s’observen moltes frenades dels vehicles i manca de coincidència amb alguns dels rebaixos de les voreres.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,35 hores.
La presidenta accidental /// El secretari
Elisenda Forés /// Carles Menal
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 30 de maig de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Elisenda Forés, presidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Antoni Ripoll, Valentin Montaña i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’ absència: Eusebia Gil Ortega.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 25 d’abril de 2007.
S’aprova l’acta fent constar l’absència d’ Eusebia Gil Ortega.
2. Debat sobre el funcionament del Consell Municipal de Sostenibilitat la propera legislatura.
Es planteja que el CMST té algunes mancances en diversos àmbits. En el decurs d’aquesta legislatura s’ha pogut constatar que es pot millorar la seva relació amb l’equip de govern, amb els regidors responsables de l’àrea de les comissions de treball i caldria solucionar com tornar a fer passar les mocions aprovades pel Consell al Plenari de l’Ajuntament. Caldria que les propostes passessin de nou al plenari de l’ajuntament. De les aportacions dels i les assistentes es pot concloure que una fórmula podria ser preparar una trobada de representants de les diferents comissions amb el nou equip de govern un cop realitzades les eleccions i constituït el nou equip de govern per fer una presentació, especialment als nous regidors i regidores del que és el CMST i quines són les seves funcions així com d’aquells aspectes que fora bo funcionessin millor.
Una de les propostes seria mantenir com a president del CMST a l’alcalde i a la presidència de les comissions destinar-hi una persona escollida dins la comissió i demanar la presència dels representants del govern de l’ajuntament a les reunions de les comissions de treball quan l’ordre del dia ho reclami dels regidors que estiguin implicats en la gestió de l’àrea. En aquesta comissió es proposen als regidors d’Urbanisme, Governació i Obres i Serveis.
Pel que fa a qüestions relacionades amb la millora del funcionament del CMST, un aspecte a contemplar és el paper de secretari/a de les comissions de treball, que actualment recau en una de les persones de la comissió, però que a la pràctica du a terme la funcionària de l’Ajuntament designada per fer de secretària dels plenaris. Es proposa incloure en la modificació del reglament la creació de la figura de la secretaria tècnica que podria ser la mateixa persona que ho és del CMST i que de fet, està exercint aquestes funcions. Pel que fa al local propi, diferent de les dependències del Castell, que algunes comissions han reclamat, es considera que només quan aquest edifici sigui de titularitat municipal.
Les funcions de la comissió permanent també caldria que es definissin de nou. Es proposa que assumeixi les funcions de representació davant l’ajuntament i les de motor del consell. Ha de ser la comissió que asseguri la difusió de la tasca de totes les comissions de treball i per això s’ha d’assegurar la presència d’un parell de persones de cada comissió, per exemple, de manera que faciliti els contactes entre aquesta comissió i la resta i, alhora, entre el CMST i l’equip de govern. Caldria incloure com a punt de cada comissió “informació de la permanent” i en aquesta comissió, “informació de les comissions de treball”.
També cal fer un esforç per incorporar les entitats a les comissions de treball. En aquest cas, parlar amb els gremis de construcció, promotors, etc. relacionats amb l’urbanisme local.
S’informa de la consecució de la subvenció de la Direcció General de Participació Ciutadana que permetrà incorporar una persona per potenciar aquestes incorporacions en el propi consell i les comissions de treball a més de dinamitzar i coordinar el procés de pressupostos participatius.
Com a tema específic de la comissió hi ha cercar el compromís de participació en el desenvolupament del PEMU així com demanda d’assessorament tècnic i documentació- plànols, Pla General, per exemple- administratius i legals. També es demana que a la Marítima Residencial Nord es tingui cura de la neteja de la zona arbrada pel perill d’incendi i que es disposi la xarxa d’hidrans. Caldria aconseguir el compromís de protegir l’arbrat urbà i les poques zones arbrades que tenim. Una altra qüestió a remarcar és el seguiment dels final d’obres com per exemple el seguiment de les obres de canalització de la rasa a l’alçada de Can Dània, la qual cosa preocupa a la comissió. De fet cal reclamar mesures d’integració paisatgística en les obres que es realitzen.
En la permanent del mes de juny es debatran les propostes i es designarà una comissió que es reunirà amb el nou equip de govern, un cop constituït.
3. Precs i preguntes.
Es proposa penjar al taulell de l’ajuntament la convocatòria de les comissions de treball per aquelles persones que no la poden rebre per e-mail o per telèfon.
Es prega que s’investigui sobre els abocaments de runa que duen a terme a la zona de la Marítima residencial les empreses contractades pel propi ajuntament i, fins i tot, el propi ajuntament.
Es pregunta en el polígon de la Sort, on queda un petit espai entre les obres que s’estan realitzant. S’informa que són espais públics que contempla el Pla General.
Es pregunta sobre la senyalització horitzontal del Passeig de la Sort, que ja s’han acabat les obres però encara no s’ha executat, de manera que s’observen moltes frenades dels vehicles i manca de coincidència amb alguns dels rebaixos de les voreres.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,35 hores.
La presidenta accidental /// El secretari
Elisenda Forés /// Carles Menal
Acta del 25.04.07
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 25 d’abril de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Lluís Suñé, president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Júlia Ramon, Enric Bonan, Albert Bonet, Valentin Montaña, Jordi Riambau, Joaquima Girol i Elisenda Forés que fa de secretària accidental.
També assisteix Antoni Ripoll, arquitecte municipal.
Excusen l’ absència: Carles Menal i Eusebia Gil- Ortega.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 28 de març de 2007 i de la sessió extraordinària del 12 d’abril de 2007.
S’ aprova l’acta del 28 de març amb una esmena: s’ha d’afegir que Saturnino López va esmentar que al passeig de la Sort, a l’alçada del carrer Capella, falten dos arbres. El de la dreta ha estat substituït per un conus.
S’aprova l’acta de la comissió del dia 12 d’abril, condicionada l’aprovació definitiva d’aquesta darrera a l’aprovació per part de la comissió permanent.
2. Informació sobre el projecte de remodelació de la N 340 i altres projectes d’ Urbanisme.
L’arquitecte municipal Antoni Ripoll, que excusa l’absència del regidor, compareix davant la comissió per explicar el projecte de la remodelació de la N-340 i sobre la sol·licitud dels estudis previs del PEMU donant compliment al que havia sol·licitat la comissió en la darrera de les seves reunions.
La comissió fa constar que aquesta sol·licitud es va fer abans de saber de l’existència de l’exposició al Castell sobre la remodelació de la N-340.
Es comença l’explicació parlant sobre el projecte de remodelació de la N-340, un projecte que no està aprovat encara. En l’actualitat es tracta d’un àmbit desordenat tot i l’existència de grans superfícies la qual cosa fa pensar que ben ordenat aquesta zona pot esdevenir una zona comercial. En aquest sentit el projecte d’obra està pensat de manera que no es sacrificarà l’espai destinat a persones per l’ús i/o aparcament de vehicles privats. Aquest és el motiu pel qual la part central és un passeig i no un espai destinat a aparcament.
En el tram de l’estació cap a Altafulla, es mantenen els dos carrils. La resta del vial té dos carrils per costat, amb un espai per l’aparcament, i hi ha una rambla al mig, per a passeig, que tindrà un carril bici. Està previst que la velocitat dels vehicles sigui més lenta. Es pregunta per què dos carrils per sentit i es respon que és perquè no es col·lapsi la circulació si aparquen els vehicles.
Es pregunta per l’accés per sota la via darrera l’església de Baix a Mar, que ara no permet el pas dels vehicles. Es respon que aquest accés no suporta el tràfic de vehicles i per això s’ha deixat com a peatonal.
Es pregunta sobre la retirada del Pont de Clarà i Antoni Ripoll respon que quan es retiri l’impacte sobre aquests vials serà la substitució del carril amb sentit d’anada. Hi ha intenció de mantenir un pas segregat per permetre l’accés peatonal si es produeix la retirada del pont per donar resposta a la sol·licitud dels veïns per accedir a la platja.
Es torna a recalcar que aquest projecte d’obra d’aquest àmbit no s’ha aprovat. S’acaba a l’alçada de l’estació de RENFE. L’ha elaborat una consultoria encarregada per l’Ajuntament.
Preocupa a la comissió el tema de l’aparcament necessari per l’activitat que pugui generar l’auditori, ja que neix amb vocació de ser un equipament supramunicipal, la qual cosa comportarà desplaçaments amb vehicles des d’altres localitats. L’arquitecte informa que ha entrat a l’ajuntament una proposta de Pla Especial “La estació” situat a l’altre costat del pas soterrat, que contempla una zona d’aparcament per a 400 vehicles.
També preocupa a alguns membres de la comissió el fet que tot es desenvolupa en aquest àmbit i que sembla que sigui per afavorir aquesta zona amb grans superfícies en detriment de la zona actual de centre del poble. Es respon que la voluntat és, precisament, de fer actuacions per donar vida a altres àmbits de la població. L’arquitecte municipal exposa que el que s’està fent és desenvolupar el Pla General.
Pel que fa al projecte del pla especial presentat per uns promotors particulars, aquest contempla que l’estació modificarà la seva ubicació, tot i estar exclosa de l’àmbit. El lloc considerat pels promotors del Pla especial on estarà l’estació es basa en una proposta que ADIF havia presentat en el seu dia a l’Ajuntament sobre la ubicació de l’estació i avui, precisament, l’alcalde s’ha desplaçat a Madrid per exposar-li a RENFE el projecte presentat, per si volen adequar o no la seva primera proposta d’ubicació de l’estació.
La comissió exposa la seva preocupació per la manca de participació ciutadana en el desenvolupament d’un Pla General que, en el seu moment, als any 90 es va aprovar sense aquest debat ciutadà. De fet, es considera que no ha de ser un debat únicament tècnic, on el creixement es basi o no en l’existència dels recursos, per exemple. Cal que les intervencions ciutadanes siguin en el sentit d’aportar la seva opinió sobre quin model de poble vol la seva ciutadania.
La comissió pregunta, també, sobre els PEMUs del Nucli Antic i Baix a Mar i es demana fer constar en acta que la comissió no ha estat informada sobre el concurs dels mateixos. L’arquitecte municipal presenta, com antecedent, una petició que van entrar a l’ajuntament els veïns de Baix a Mar per poder edificar sense limitacions d’alçada màxima i per això es va optar per iniciar la regulació a través del PEMU. L’encàrrec és únic per als dos PEMUs, de Baix a Mar i del Nucli Antic, tot i que es demana la presentació com a dos estudis independents.
Es pregunta si és pública la documentació i l’arquitecte respon que sí. La comissió vol fer constar en acta que estava treballant en l’elaboració d’unes jornades participatives en relació als PEMUs i es pensa que l’empresa redactora hauria de disposar de la documentació generada en aquestes jornades. La comissió sol·licita el plec de condicions per aquest concurs, petició que la secretària del Consell sol·licitarà a l’àrea de contractació. Joaquima Girol, a títol particular, vol que consti en acta, també, el seu descontentament sobre com s’ha dut a terme tot el procediment.
La comissió agraeix la presència de l’arquitecte municipal i les seves explicacions, tot convidant-lo a participar sempre que li sigui possible a les nostres reunions.
3. Informació sobre la recollida de residus en el Nucli Antic.
S’ajorna aquest punt.
4. Butlletí del Consell Municipal de Sostenibilitat.
S’ajorna aquest punt.
5. Precs i preguntes.
No n’hi ha.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 22 hores.
El president /// La secretaria accidental
Lluís Suñé /// Elisenda Forés
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 25 d’abril de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Lluís Suñé, president de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Júlia Ramon, Enric Bonan, Albert Bonet, Valentin Montaña, Jordi Riambau, Joaquima Girol i Elisenda Forés que fa de secretària accidental.
També assisteix Antoni Ripoll, arquitecte municipal.
Excusen l’ absència: Carles Menal i Eusebia Gil- Ortega.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 28 de març de 2007 i de la sessió extraordinària del 12 d’abril de 2007.
S’ aprova l’acta del 28 de març amb una esmena: s’ha d’afegir que Saturnino López va esmentar que al passeig de la Sort, a l’alçada del carrer Capella, falten dos arbres. El de la dreta ha estat substituït per un conus.
S’aprova l’acta de la comissió del dia 12 d’abril, condicionada l’aprovació definitiva d’aquesta darrera a l’aprovació per part de la comissió permanent.
2. Informació sobre el projecte de remodelació de la N 340 i altres projectes d’ Urbanisme.
L’arquitecte municipal Antoni Ripoll, que excusa l’absència del regidor, compareix davant la comissió per explicar el projecte de la remodelació de la N-340 i sobre la sol·licitud dels estudis previs del PEMU donant compliment al que havia sol·licitat la comissió en la darrera de les seves reunions.
La comissió fa constar que aquesta sol·licitud es va fer abans de saber de l’existència de l’exposició al Castell sobre la remodelació de la N-340.
Es comença l’explicació parlant sobre el projecte de remodelació de la N-340, un projecte que no està aprovat encara. En l’actualitat es tracta d’un àmbit desordenat tot i l’existència de grans superfícies la qual cosa fa pensar que ben ordenat aquesta zona pot esdevenir una zona comercial. En aquest sentit el projecte d’obra està pensat de manera que no es sacrificarà l’espai destinat a persones per l’ús i/o aparcament de vehicles privats. Aquest és el motiu pel qual la part central és un passeig i no un espai destinat a aparcament.
En el tram de l’estació cap a Altafulla, es mantenen els dos carrils. La resta del vial té dos carrils per costat, amb un espai per l’aparcament, i hi ha una rambla al mig, per a passeig, que tindrà un carril bici. Està previst que la velocitat dels vehicles sigui més lenta. Es pregunta per què dos carrils per sentit i es respon que és perquè no es col·lapsi la circulació si aparquen els vehicles.
Es pregunta per l’accés per sota la via darrera l’església de Baix a Mar, que ara no permet el pas dels vehicles. Es respon que aquest accés no suporta el tràfic de vehicles i per això s’ha deixat com a peatonal.
Es pregunta sobre la retirada del Pont de Clarà i Antoni Ripoll respon que quan es retiri l’impacte sobre aquests vials serà la substitució del carril amb sentit d’anada. Hi ha intenció de mantenir un pas segregat per permetre l’accés peatonal si es produeix la retirada del pont per donar resposta a la sol·licitud dels veïns per accedir a la platja.
Es torna a recalcar que aquest projecte d’obra d’aquest àmbit no s’ha aprovat. S’acaba a l’alçada de l’estació de RENFE. L’ha elaborat una consultoria encarregada per l’Ajuntament.
Preocupa a la comissió el tema de l’aparcament necessari per l’activitat que pugui generar l’auditori, ja que neix amb vocació de ser un equipament supramunicipal, la qual cosa comportarà desplaçaments amb vehicles des d’altres localitats. L’arquitecte informa que ha entrat a l’ajuntament una proposta de Pla Especial “La estació” situat a l’altre costat del pas soterrat, que contempla una zona d’aparcament per a 400 vehicles.
També preocupa a alguns membres de la comissió el fet que tot es desenvolupa en aquest àmbit i que sembla que sigui per afavorir aquesta zona amb grans superfícies en detriment de la zona actual de centre del poble. Es respon que la voluntat és, precisament, de fer actuacions per donar vida a altres àmbits de la població. L’arquitecte municipal exposa que el que s’està fent és desenvolupar el Pla General.
Pel que fa al projecte del pla especial presentat per uns promotors particulars, aquest contempla que l’estació modificarà la seva ubicació, tot i estar exclosa de l’àmbit. El lloc considerat pels promotors del Pla especial on estarà l’estació es basa en una proposta que ADIF havia presentat en el seu dia a l’Ajuntament sobre la ubicació de l’estació i avui, precisament, l’alcalde s’ha desplaçat a Madrid per exposar-li a RENFE el projecte presentat, per si volen adequar o no la seva primera proposta d’ubicació de l’estació.
La comissió exposa la seva preocupació per la manca de participació ciutadana en el desenvolupament d’un Pla General que, en el seu moment, als any 90 es va aprovar sense aquest debat ciutadà. De fet, es considera que no ha de ser un debat únicament tècnic, on el creixement es basi o no en l’existència dels recursos, per exemple. Cal que les intervencions ciutadanes siguin en el sentit d’aportar la seva opinió sobre quin model de poble vol la seva ciutadania.
La comissió pregunta, també, sobre els PEMUs del Nucli Antic i Baix a Mar i es demana fer constar en acta que la comissió no ha estat informada sobre el concurs dels mateixos. L’arquitecte municipal presenta, com antecedent, una petició que van entrar a l’ajuntament els veïns de Baix a Mar per poder edificar sense limitacions d’alçada màxima i per això es va optar per iniciar la regulació a través del PEMU. L’encàrrec és únic per als dos PEMUs, de Baix a Mar i del Nucli Antic, tot i que es demana la presentació com a dos estudis independents.
Es pregunta si és pública la documentació i l’arquitecte respon que sí. La comissió vol fer constar en acta que estava treballant en l’elaboració d’unes jornades participatives en relació als PEMUs i es pensa que l’empresa redactora hauria de disposar de la documentació generada en aquestes jornades. La comissió sol·licita el plec de condicions per aquest concurs, petició que la secretària del Consell sol·licitarà a l’àrea de contractació. Joaquima Girol, a títol particular, vol que consti en acta, també, el seu descontentament sobre com s’ha dut a terme tot el procediment.
La comissió agraeix la presència de l’arquitecte municipal i les seves explicacions, tot convidant-lo a participar sempre que li sigui possible a les nostres reunions.
3. Informació sobre la recollida de residus en el Nucli Antic.
S’ajorna aquest punt.
4. Butlletí del Consell Municipal de Sostenibilitat.
S’ajorna aquest punt.
5. Precs i preguntes.
No n’hi ha.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 22 hores.
El president /// La secretaria accidental
Lluís Suñé /// Elisenda Forés
Acta del 28.03.07
ACTA DE LA COMISSIÓ DE MEDI URBÀ DEL CONSELL MUNICIPAL DE SOSTENIBILITAT DE TORREDEMBARRA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 30 de maig de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Elisenda Forés, presidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Antoni Ripoll, Valentin Montaña i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’ absència: Eusebia Gil Ortega.
ORDRE DEL DIA
A la Sala de Comissions de l’Ajuntament de Torredembarra essent les 20 hores del dia 30 de maig de 2007, es reuneix la Comissió de Medi Urbà del Consell de Sostenibilitat, que queda constituïda així:
Presideix la reunió Elisenda Forés, presidenta accidental de la Comissió de Medi Urbà del Consell Municipal de Sostenibilitat.
Assisteixen: Saturnino López, Antoni Ripoll, Valentin Montaña i Carles Menal que fa de secretari.
Excusen l’ absència: Eusebia Gil Ortega.
ORDRE DEL DIA
1. Lectura i aprovació de l’acta de la sessió ordinària del 25 d’abril de 2007.
S’aprova l’acta fent constar l’absència d’ Eusebia Gil Ortega.
2. Debat sobre el funcionament del Consell Municipal de Sostenibilitat la propera legislatura.
Es planteja que el CMST té algunes mancances en diversos àmbits. En el decurs d’aquesta legislatura s’ha pogut constatar que es pot millorar la seva relació amb l’equip de govern, amb els regidors responsables de l’àrea de les comissions de treball i caldria solucionar com tornar a fer passar les mocions aprovades pel Consell al Plenari de l’Ajuntament. Caldria que les propostes passessin de nou al plenari de l’ajuntament. De les aportacions dels i les assistentes es pot concloure que una fórmula podria ser preparar una trobada de representants de les diferents comissions amb el nou equip de govern un cop realitzades les eleccions i constituït el nou equip de govern per fer una presentació, especialment als nous regidors i regidores del que és el CMST i quines són les seves funcions així com d’aquells aspectes que fora bo funcionessin millor.
Una de les propostes seria mantenir com a president del CMST a l’alcalde i a la presidència de les comissions destinar-hi una persona escollida dins la comissió i demanar la presència dels representants del govern de l’ajuntament a les reunions de les comissions de treball quan l’ordre del dia ho reclami dels regidors que estiguin implicats en la gestió de l’àrea. En aquesta comissió es proposen als regidors d’Urbanisme, Governació i Obres i Serveis.
Pel que fa a qüestions relacionades amb la millora del funcionament del CMST, un aspecte a contemplar és el paper de secretari/a de les comissions de treball, que actualment recau en una de les persones de la comissió, però que a la pràctica du a terme la funcionària de l’Ajuntament designada per fer de secretària dels plenaris. Es proposa incloure en la modificació del reglament la creació de la figura de la secretaria tècnica que podria ser la mateixa persona que ho és del CMST i que de fet, està exercint aquestes funcions. Pel que fa al local propi, diferent de les dependències del Castell, que algunes comissions han reclamat, es considera que només quan aquest edifici sigui de titularitat municipal.
Les funcions de la comissió permanent també caldria que es definissin de nou. Es proposa que assumeixi les funcions de representació davant l’ajuntament i les de motor del consell. Ha de ser la comissió que asseguri la difusió de la tasca de totes les comissions de treball i per això s’ha d’assegurar la presència d’un parell de persones de cada comissió, per exemple, de manera que faciliti els contactes entre aquesta comissió i la resta i, alhora, entre el CMST i l’equip de govern. Caldria incloure com a punt de cada comissió “informació de la permanent” i en aquesta comissió, “informació de les comissions de treball”.
També cal fer un esforç per incorporar les entitats a les comissions de treball. En aquest cas, parlar amb els gremis de construcció, promotors, etc. relacionats amb l’urbanisme local.
S’informa de la consecució de la subvenció de la Direcció General de Participació Ciutadana que permetrà incorporar una persona per potenciar aquestes incorporacions en el propi consell i les comissions de treball a més de dinamitzar i coordinar el procés de pressupostos participatius.
Com a tema específic de la comissió hi ha cercar el compromís de participació en el desenvolupament del PEMU així com demanda d’assessorament tècnic i documentació- plànols, Pla General, per exemple- administratius i legals. També es demana que a la Marítima Residencial Nord es tingui cura de la neteja de la zona arbrada pel perill d’incendi i que es disposi la xarxa d’hidrans. Caldria aconseguir el compromís de protegir l’arbrat urbà i les poques zones arbrades que tenim. Una altra qüestió a remarcar és el seguiment dels final d’obres com per exemple el seguiment de les obres de canalització de la rasa a l’alçada de Can Dània, la qual cosa preocupa a la comissió. De fet cal reclamar mesures d’integració paisatgística en les obres que es realitzen.
En la permanent del mes de juny es debatran les propostes i es designarà una comissió que es reunirà amb el nou equip de govern, un cop constituït.
3. Precs i preguntes.
Es proposa penjar al taulell de l’ajuntament la convocatòria de les comissions de treball per aquelles persones que no la poden rebre per e-mail o per telèfon.
Es prega que s’investigui sobre els abocaments de runa que duen a terme a la zona de la Marítima residencial les empreses contractades pel propi ajuntament i, fins i tot, el propi ajuntament.
Es pregunta en el polígon de la Sort, on queda un petit espai entre les obres que s’estan realitzant. S’informa que són espais públics que contempla el Pla General.
Es pregunta sobre la senyalització horitzontal del Passeig de la Sort, que ja s’han acabat les obres però encara no s’ha executat, de manera que s’observen moltes frenades dels vehicles i manca de coincidència amb alguns dels rebaixos de les voreres.
I sense més temes a tractar es tanca la sessió a les 21,35 hores.
La presidenta accidental /// El secretari
Elisenda Forés /// Carles Menal
Suscribirse a:
Entradas (Atom)